Természetjáró tábor 2020

Természetjáró tábor a Bakonyban
2020. július 1–12.

A Kenderföldi Természetjárók idén nyáron a Bakonyban táboroztak. A koronavírus járvány miatt a tábor megrendezése sokáig kérdéses volt, végül júliusra feloldották a korlátozásokat, és sikerült elmennünk a Bakonyba. Szállásunk Bakonyszentlászló mellett a Likas-kő vendégházban kiváló volt, igazi turista szálláshely.

A 12 napos tábor során végigjártuk az „Öreg Bakony bakancsosa” jelvényszerző túramozgalom 16 érintési pontját: felkerestünk barlangokat, sziklákat, kilátópontokat, szurdokokat, forrásokat. A teljesség igénye nélkül: átbújtunk a Likas-kő-barlang járatain, felmásztunk több barlanghoz (Odvaskő-barlang, Pörgöl-barlang stb.), jártunk a Kerteskői-szurdokban („Gugyorban”), voltunk a Bakony „tetején”, a Kőris-hegyen, ahonnan a kilátóból élvezhettük a bakonyi körpanorámát, Szépalmapusztán megcsodáltuk a ménest és a magyar szürke marhákat, megnéztük a szépalmapusztai arborétumot és benne a versenylovak sírjait, felkerestük a fokozottan védett Tiszta víz-forrást.  Zircen meglátogattuk a ciszterci apátsági templomot, a Reguly Antal műemlék könyvtárat, az arborétumot és a Bakony Természettudományi Múzeumot.

Jártunk Bakonybélben a Pannon Csillagdában, ahol az űrkutatási és űrhajózástörténti kiállítás mellet a Napot is megfigyelhettük távcsővel, és egy planetáriumi vetítésben is részünk volt. A túramozgalom teljesítése után volt még időnk túrázni más helyeken is: végigmentünk az Ördög-árokban, „láncos” segítséggel mászva fel a vízesés szikláin (sajnos víz nemigen folyt a vízesésben), meglátogattuk a Cseszneki várat, ahol nagyszerű szakvezetés keretében pillanthattunk be a középkori várvédők életébe. Túráztunk a Hubertlaki-tóhoz (azaz a „bakonyi Gyilkos-tóhoz”, ami teljesen hasonlít erdélyi névrokonára), valamint a Gaja-patak medrében lévő sziklás vízeséshez, a „Római-fürdőhöz”, és megnéztük a Tési-fennsíkon a műemlék szélmalmokat is.

A túrák mellett más programok is voltak: jártunk a veszprémi állatkertben, és strandoltunk a pápai Várkertfürdőben. Utolsó napon, hazafelé pedig „meglepetés programként” utazhattunk a Mesztegnyői Erdei Vasúton, a Boronka-melléki Tájvédelmi Körzetben.

Esténként közösen jókat főztünk, és minden nap teljesítettük a „mindmegette” programot!

Nagyon jól sikerült ez évben is a nyári táborunk. A tábor megrendezéséhez többen adtak támogatást, amelyet ezúttal is köszönünk!